Sabtu, 30 Julai 2011

"Mr.M"....

Assalamualaikum teman - teman ku...


En3 tadi ku menyentuh perkara berkaitan 'MR.M' ku... dan kini, ia masih berkait...:-)
masa tulis en3 tue dan yg ini..terbayang2 saat2 'Mr.' dtg menjengah... biasa nye tuk elak makan ubat... slalu minta tolong kawan2 yg tahu buat..tuk tarik rambut nie...tarik yg ader kuar kan bunyi 'tup' kat kepala...
Kalau dah tak mampu tahan sakit tuh da..slalu nye terus ku telan Ponstan 500 tue...@ tuk elak...mesti ku mencari org2 terdekat yg tahu buat tarik rambut kasi bunyi tue.... Masa tue..ibarat buat lew kuat mcm mana pun kat kepala nie...mmg x rasa ape.... pnh jugak ku hantuk kan kepla ke dinding... (tapi masih waras tau...b4 hantuk..letak kan dlu kusyen kecik..kalau x....naya wehhhh). Kalau tarik rambut..past kuar bunyi 'tup' tuh...pandang ku rasa terang sgt2... ringan sikit kepala... :-)

Smasa blajar di SMVP, temerloh...bile 'Mr.M' nie dtg... biasa akan minta tolong amalina ataupun as.(dia org nie 'budak2 SK')..tuk bukak 'salon'..1st person yg akan amek tempat..sure la aku. Dia org akan tahu ayat fav aku.. "masa ko mengurut kepala..ko byg kan la muka org plg ko geram...Ko nk tarik rambut kuat mana pun buat la...sbb mmg x rasa sakit nye..." Kalau 'Mr.M" dtg time 'prep' mlm... sure ak nyorok bawah meja...then req sahabat aku...Junaidah Senin (ajun) tuk trik rambut aku... hehehheh.


Dipendek kan cerita...setelah bertahun2 aku bersama "Mr.M" ...aku nekad tuk 'putus'... dah x tahan tuk bersama lagi... yer la..sampai bila aku nak bertahan ngan makan ubat je kan... Secara kebetulan, di dunia 'FB' ku kenal sorang akak nie...perbualan kami mmg berkisar pasal 'Mr.M' nie..dan kami jadi rapat. Akak nie dlu wat bekam...then dia rasa keberkesanan nye... Jadi dia pun blaja teknik2 nyer dlu...
Setelah bercerita pengalaman sendiri....keinginan ku tuk sembuh...aku pun cuba la ia tuk kali pertama...pada 26/6 yag lalu.... :-) di en3 akan dtg...akan ku critakan pengalaman berbekam dan kesan nye...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan