Rabu, 20 Julai 2011

Hobi ku...kegemaran ku... 'ketagihan' ku...

Assalamualaikum...

Setiap org pasti punya hobi...kegemaran masing2 sbg mengisi waktu  senggang. ...
Mcm tue gak la ngan saya... heheh. Mana teman2 yg rapattt ngan saya, sure dah arif ngan hobi saya...kegemaran saya... :-) Salah satu nye.. N>o>V>e>L :-). Berbanding ngan teman2 lain yg saya kenal di FB... koleksi saya masih 'sedikit' berbanding dengan 'otai2' lain...,mcm kak siti soleha..kak mawar merah n others... Masing2 ader pendapat sendiri berkaitan ngan hobi mengumpul n membaca novel nie kan...? Saya pernah jumpa individu yg tinggi tahap kelulusan akademik nye.... tapi memandang rendah pd hobi saya yg satu ini.Betul2 memperlekehkan... antara ayat nyer yg msh saya ingat sampai sekarang...."org2 yg suka baca nvl nie ntah ape2... wat membazir duit aje semata2 membeli bahan bacaan yg 'kosong'... yg hanya mengajar pembacanya berangan kosong... x der inputnya... bla..bla..bla.."
waktu tue sedih nye hati.... nak dijawab, saya masih org baru di situ.. tambahan pula org yg bercakap tuh, lebih tinggi kelulusan akademik nyer dari saya... Jadi saya hanya mampu bersabar dulu walau telinga panas je dgr dia org berdiskusi sesama golongan yg sama taraf pendidikan nye... mcm2 'nista' yg kluar..pelbagai idea 'bernas' yg di utarakan...
Kerana menghormati mereka...saya berlalu pergi..tuk mengelak timbul perkara2 yg tidak molek.. Saya sempat disapa salah seorg dr mereka.. "btul kan..nvl2 yg awak baca hanya kosong...x der nilai intelektualnya..?beli mahal2...tapi nilainya...'zero'.
Saya lemparkan senyuman yg 'paling manis' dan berkata.... "saya tak tinggi pelajaran nyer... jadi mungkin saya tak mampu tuk menelaah buku2 yg penuh dgn keintektualan' ... namun sesebuah buku itu mampu memberikan saya info berkaitan sesuatu yg kadang2 tidak kita tahu... yg kita lupa.Penulis bukan menulis dgn kosong..tapi melalui kajian..selidik.. pengalaman peribadi mahupun kisah benar.... Yg paling penting..setinggi mana taraf akademik seseorg....x der nilainya jika tiada sikap saling menghormati..... "

Tiada ulasan:

Catat Ulasan