Sabtu, 16 Julai 2011

erkkk, Boleh Jual..?

Hari nie aku ke rumah family angkat... da plan ngan ma.. menu lunch ari nie plg simple... Nasi Ayam n Puding Pelangi.... heheehehhe.. (panas2 gni makan puding...beshh...sejukkk je lalu kat tekak..nyum2...)
Setelah  puas memasak dlm keadaan air yg sgt2 kecik...(hampir 2 bulan da gni.... wlau dah ramai buat aduan lisan d JBA..tp serupa mcm curah air kat ateh daun kladi jer..hanginnn kaw2 o...)

Akhirnya...nasi ayam yg lengkap siap di masak.... (siap di porsi2kan...dlm pinggan...ala2 mcm dlm pic nie la..*Maaf sgt2 ye, Pic nasi ayam yg kat sbelah tue, terpaksa gn yg d search  dlu di tenet... sbb pic nasi yg siap smua dibkin sendiri, x sempat nak amek...sbb smua da dingap dulu*  special sikit la konon nye...) nasi di makan bersama ayam yg masih panas... dgn lafaz 'bismilah' dan doa... semua makan dgn penoh berselera.. sronok..suka aku nengok nye... hehehhe. Adik n abg2 nye mcm biasa..x pernah nak akui 'kesedapan' hasil air tgn ku yg tak seberapa nie... biasa nye dia org akan cakap..."biasa aje rasanya...x sedap mana pun.. makan nie pun sbab lapar sgt da..." Dulu masa mula2 dgr aku sedihh gak la... la nie aku wat  x tau aje... sbb dia org mmg g2... kuat menyakat yg kaw2...
Past makan...aku kluarkan pulak puding yg dah di siap dipotong... pehh....sejukkk je lalu tekak... puding yg aku masuk kan perasa kapucino sikit... jagung.. n bermain2  kaler2.. mmg berjaya menggoda slera org yg memandang nye... hehehhe...

Ptg td lak....spupu ma dtg..jadi tuk mkn malam... smua stuju tuk makan lagi menu masa lunch ..sbb masa lunch tuh x puas katanya... just tambah ayam n bahan2 sampingannya... ayat spupu ma.. "hurmm....boleh bukak kedai dah nie..Nnt buat lagi boleh...?" aku senyum aje... then ckp alahai...biasa2 je tue..x sdap mana pun... (dlm hati...'kembang' da..sbb ape yg dimasak... 'kena' ngan tekak org2 yg menjamahnye... syukur...





Tiada ulasan:

Catat Ulasan