Sabtu, 29 Oktober 2011

Kuih 'Smurf'..?




Assalamualaikum....

Lama sungguh x menaip kat sini.. bukan ape... Hujung minggu lepas blk kampung, then masa deepa Auntie lak dtg umah..., past tue g HTAA sebab ader a'ment ngan Dr... bile ader 'mood' nak menaip & ader idea... 'CIK LAS' dtg buat kunjungan pulok....hurmm...

Ptg2 ari nie..merajin kan diri tuk menaip sikit la...Tuk pengetahuan teman2.., saya ader gak mengambil tempahan kuih/dessert/kek/biskot yg mudah-mudah. Bukan ape...cari2 duit tambahan sikit... lagipun saya suka gak 'main masak2 nie'... terutama masa 10sion / tekanan melampau.... Masa tue...mula la 'main2'  tepung ke.. pewarna ke.. tuk dijadikan 'produk'. Kalau menjadi... hilang stress... hehehhe.

Actually, lama gak saya 'bercuti' nie.. 1hb br gerak blk tempat bertugas.. (Ohhh..tidakkkk...).Nak dijadikan criter.. kawan sekerja mak req tuk buatkan  apam polka dot 50 biji. Nak yang plain... coz ada jamuan di pejabat pada 27hb Oct 2011 yg lalu. So...pada 26 Oct...malam, saya pun mula la 'berdating' ngan pewarna, telur, gula dan sebagainya...  Setelah 'berhempas pulas'..maka siap la kuih apam polka dot nie.. (mcm2 budak2 kecik bagi nama..ader yg ckp kuih bola....kuih cendawan,kuih telor dinasour.. then anak akak yg tempah kuih nie lak panggil kuih Smurf)

Ok...jom layan kuih 'smurf' (kuih apam polka dot) kali nie... 1..2...3.. taraaa  (hehehhe) :-
(ya allah..saya sgt2 suka buat kuih nie...suka tgk warna n masa ia mengembang gebu masa dikukus)








Tiada ulasan:

Catat Ulasan