Selasa, 6 September 2011

Syawal 2011..Jejak Kasih Aku & Dia... :-)

Assalamualaikum....

Ape kabar smua..?Sure teman2 smua msh dlm mood raya kan..?Saya dah kembali bertugas... kepulangan tuk bertugas di 'sambut' oleh bekalan letrik yg kejap ader kejap x der..... (dah mula buat hal da...)
Kami kat sini kemudahan asasnya mmg serba kekurangan tau... Tepon talian tetap x dok... line hp apatah lagi. Line hp hanya mengharap 'sipi2' pencawang kampung sebelah...  kalau train lalu..@ cuaca dop molek.. mmg la line 'hilang'.Hp2 tersusun di tingkap2 nako..kalau nak buat panggilan/jawab panggilan..kena la loud speaker...Bekalan letrik dan air pun slalu x dok...(x dok lak dlm jangka masa yg lama gak la..)...

Lupakan kisah kami di sini yg 'daif'... terus ke pengalaman terindah raya saya thn nie.. (walau dlm kesedihan..sebab beraya tanpa nenek..Nenek kembali kepadaNYA pd 2 ramadhan yg lalu..Al-Fatihah).
Sungguh saya tak sangka...saya boleh bertentang mata..berdakapan dengan kawan sekolah menengah saya dlu...Kami last face to face thn 2000.. Saya hanya tahu perkembangan dia sikit2 melalui FB n blog dia..tu pun baruu je 'jumpa' di alam cyber nie...Kini  kami berjumpa.... suka sgt2 sgt2...

Saya panggil kawan saya nie..'YANA'.. Masa kami di 'bumi' SMVP, Yana nie budak SK..n aktif ngan netball.. Saya suka sgt bl dgr dia gelak..n panggil nama saya..sebab dia sebut n 'bunyi'kan nama saya lain dr yg lain... (masa tulis en3 nie..terdgr2 suara panggilan nye...miss u dear Yana..Miss u very much..mmmuahhh). Kisah 'jejak kasih' kami mcm nie sebenarnya...

Actually masa raya ke 3 thn nie...kami dikampung buat kenduri tahlil tuk arwah nenek... so hp nie mmg x dihiraukan.. sejam slepas yana bg sms tanya ader di kampung ke br saya reply.(numb saya pun dia req dr mummy ain... <sedara' ku...+ geng2 SMVP gak..> ).Setelah bersms2/calling bertanyakan jalan..akhirnya yana dpat mencari umah nenek... :-) . Yana hadir bersama hencek hubby nyer dan 2 org permata hati yang selama nie mmg saya geram tgk pic nye...

Anak Yana yg gurl..mcm pemalu sikit... yg sulung laks.. (Abg Adam) mudah mesra... heheh. Hari tue..adam x mau makan...adani dok makan choc.Shortbread... Kejap je kami berjumpa, (kejap2 pun sempat Yana bg soalan cepu mas terhangat kat saya...:-) ) x puas rasanya. Tapi sempat tapaukan Yana kuih   "Sri muka" (katanya kuih fav dia 1 family) . Masa yana otw blk umah dia..., dia sempat sms. Yana ckp "x sangka dpt jumpa... epy sgt2... sbenarnya tahan nangis je tadi.. Rasa nak timang2 je saya...." (hishh..yana nie..patah pinggang awak nnt nak timang kawan awak yg tembam nih...hahah)

Saya x sempat nak amek pic... Nanti saya minta yana pic2 yg dia dah amek.. hehhe...
Sayang yana...rindu  yana... Pelok kamo erat2... sayang kamo ketat2......


                                             *Nie la pic family bahgia yana di hari raya 2011 *



sedang memujuk Ms Adani tuk bergambar...   (Ms.Adani tgh syok makan coklat shortbread)









                                      2011 --> akhir nya kami dpt bertemu stelah 10 thn berpisah.
                                               Syg mama yana...pelok kamoo kuat2... Muahh!!

2 ulasan:

  1. Anommmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm...
    anomm.. terharu sgt.. nangis bace tau..huhuhuhu... ni buat mama tambah cayang kat cik anommm nih...

    TQVM dear.. insylhh akan jadi agenda wajib beraya di melaka singgah umah kg anom....

    Love u jugak....

    BalasPadam
  2. Ha..kawan2 tgk la..baca la...
    Mama yana dah panggil da... (suka..suka...suka...)
    Mama..mama jgn nangis tau... (meh..anom sapu airmata mama....)
    Dialu2kan mama n family dtg singgah...tp kena sms la dlu...takut kot2 x der lak bl singgah nanti...

    BalasPadam