Selasa, 9 Ogos 2011

BISKOT RAYA + BISNES RAYA....


Assalamualaikum teman2...

Ape khbar pagi nie..?N3 nie di tulis stelah puas try tuk tdo smula past sahur... hampir sejam mencuba..tp x boleh lena... walhal tdo kat kul 2pg... Nie lak tetb batuk kaw2...(ala2 batuk macam demam tue..perit tekak....) 

Oleh sebab x blh melelapkan mata... capai  ler novel 'ANAKNYA ANAKKU JUA'... dr last week baca..x hbs2 lagi.. :-(( maklum la...kje byk nk buat...Jd terpaksa KIV kan dlu...nak baca stop baca stop baca..nnt feel lari pulok nnt...x syokkk la baca nye ... Tul x kak Siti Soleha Yahaya..? (kihkihkih....) Jadi.. sayer  pun menjelajah la ke web http://www.myresipi.com nie tuk mencr ape2 resepi cookies yg mudah n simple... almaklum la..raya nak dekat da... Ptg jumaat nie nak blk umah family sat, rabu br blk sini smula..... :-)  :-) :-)
Blk sbb nak bikin sekot raya... Sekot raya tuk umah sendiri aje... +  buat tempahan yg kawan2, mak2 sedara & kawan2 opis mak@adik yg req... thn nie x war2kan sgt 'bisnes bermusim' nie..sbb harga bahan2 mentah naik kaw2...berbanding last year... sedihhhh... 

Tahun nie wat biskot biasa...malas nk jual sekot baru... Thn nie amek tempahan biskot 'Cornflakes Madu' & 'Coklat Chips' aje... Dari last year, x amek byk pun, sbb yg buatnye hanya saya n mak... Bile mak g kje..saya buat la sorang2.. (itu pun bykkkk gak la order nye... penat...). Bemula dr pasat sahur @ selepas sbh.. berbuka japs.. then sambung smula slesai isyak... Penat?? Yer..mmg penat, tp saya suka..saya seronok...sbb saya suka buat ape yg saya buat sekarang...hehhehe... Tahun nie..?X sure lagi byk mana saya buat... rasanya sikit aje kot.. hehehhe... Ok la...nak masuk subuh da...,nak bersedia. Sblm tue, jom. Layan pic biskot2 yg dibuat last year...2010.Selamat menjamu mata dgn pic2 yg x seberapa nie... .Akhir kata...slamat berpuasa tuk hari yg ke 10.... :-) 





Nie la 'Cornflakes Madu'...saya guna cornflakes nestle + gajus tau... dah jadi habit saya..menjual sepertimana yg saya makan.
Kak SITI SOLEHA YAHAYA dah merasa... :-) 













Yg nie lak Choc.chips yg mmg mewah dgn badam nyer... memang ranggup sgt..nyum2.Terliur laks..ahaks!!










Yang berbunga2 nie pulak....biskot cappucino.Saya amek dr myresepi..(tp maaf lupa lak nama tuan punya resepi) tapi saya olah sikit...hehhehe.Semerbak bau kopi masa membakarnye... hehhehe




Tara biskot 'ice cream'...yg nie pulak biskot fav adik2 spupu n arwah nenek... Saya wat plain @ rasa oren. Lecehhh gak la buat nye..byk step... hehehhe.Tapi saya epy masa buat nyer .... :-))










2nd last pic dah  nie... :-) Yang nie pulak... choc.chips yg dah ready tuk di agih2 kpd pembeli yang x la ramai mana tue... tapi Syukur dgn razeki yg tlh diberikanNYA..









Tara..nie la tempahan2 yg tak seberapa yg ready tuk di agih2kan kepada pembeli... (sebahagian telah di ambil..) Ader biskot ice cream..,choc.chip, cornflakes madu..., orange n cappucino cake..


Atas : Cappucino & Orange Cake... Dan kuih apam polka dot di bawah nie laks akan dibawa blk jugak ke kampung.Khas  tuk adik2 spupu.... & tetamu2 cilik.




2 ulasan:

  1. Anum...maner resepi yg akak mtk tuh...conflakes...cepat2

    BalasPadam
  2. dah bagi da...
    nnt akak n family blh makan puas puas ehhh slamat hari raya kak

    BalasPadam